כאוס

על אודות כאוס

כאוס הוקם על ידי במטרה למלא איזה שהוא חוסר שהיה קיים אצלי – חוסר בשירה שיש בה טעם, זאת כמובן, לטעמי. הכוונה המקורית הייתה להקים מעין כתב-עת מקוון, אולם, לאחר מחשבה, החלטתי על פורמט פשוט יותר, שבו לכל שיר ושיר תינתן התייחסות, שבאה לידי ביטוי במה שניתן לקרוא דברי פרשנות קצרים שלי על השיר, שהוא כמובן שיר שאני מוצא בו טעם, שלטעמי הוא יכול לדבר, קודם כול אליי, ולאחר מכן גם אל שאר הקוראים. הפורמט הבלוגי נותן לי חופש לפרסם שירים מכל גווני הקשת, שירים שכבר פורסמו בעבר, של משוררים מבוגרים, אפילו מתים, שקראתי משיריהם בעבר, או שירים שמתגלים אליי, וההעדפה שלי היא לגלות את השיר הטוב, ללא שום קשר לזהות המשורר.

 

הבחירה בשם כאוס נעשתה כי לדעתי בשירה העברית החדשה שורר כאוס, אי-סדר, שבו פועלים עשרות ויותר משוררים, ששוב, ייתכן ומבין שיריהם ניתן למצוא את השיר, לא הייתי קורא לו מושלם, אבל שיש בו מן הזיקוק והדיוק שמאפיינים לדעתי שיר טוב. זאת המטרה.

 

בנוסף לפרסום שירים שכבר קראתי בעבר ואני חש צורך לשתף אותם ואת מחשבותיי בנוגע אליהם, אני מפרסם גם שירים חדשים, שניתן לשלוח לפרסום בבלוג. אם בשירים אלו יהיה את אותו זיקוק, אותו סוד שעושה שיר למשהו שמצליח להוציא ממנו את "מיטב המילים במיטב סדרן" כפי שהיטיב להגדיר זאת המשורר האנגלי סמואל קולרידג', אשמח מאוד לפרסם אותם.

 

שא"מ (שי אריה מזרחי)

 

2 מחשבות על “על אודות כאוס

  1. רעיון מקסים ומקורי

  2. פינגבק: במלאת שנה למותו של המשורר שי אריה מזרחי ז"ל/דוד אדלר | ליריקה

כתיבת תגובה